.
DE TRE VIKTIGASTE PUNKTERNA ÄR:
- Att du och ditt sällskap får ett lyckat event hos oss
- Att ni lämnar tillbaka lokalen hel och ren efter uthyrningen
- Ingen av våra lokaler får användas för odemokratiska ändamål eller för att förmedla åsikter som strider mot de grundläggande principerna om jämlikhet, jämställdhet och allas lika värde
.
VILLKOR & ORDNINGSREGLER
- Vi hyr inte ut till personer under 25 år utan målsmans ansvarstagande. Den som skriver på hyresavtalet måste vara över 25 år
- Ingen övernattning i lokalerna
- Det ska vara tyst efter kl. 02.00
- Rökning förbjuden i alla lokaler
- Mat får inte lagas i lokalerna, endast värmas upp
- Konfetti är förbjudet. Om det används ändå kommer ni att bli debiterade för all merkostnad för att få bort konfettin.
.
VÅRA LOKALER
- Teaterladan tar 150 sittande & 200 minglande
Kyl, frys, diskbänk, spis, micro och diskmaskin finns
Glas och porslin ingår ej
Stor scen med full utrustad teknik. Se tillval!
- Studion tar 60 sittande & 100 minglande
Kyl, frys, diskbänk, spis, micro och diskmaskin finns
Glas och porslin ingår
Projektor, duk och högtalare ingår
- Huvudbyggnaden tar 50 sittande gäster
Kök utrustat som Studion
Projektorduk finns
- Utomhusscenen
Uetoalett och el finns att hyra
- Fältet
Om ni vill ha ert arrangemang på fältet behöver ni ansöka om tillstånd från Polisen.
El går att hyra från oss
.
TILLVAL
Städning
- Du kommer få ett detaljerat A4 papper vad vi förväntar oss att du ska ha städat om du sköter städningen själv
- Du kan även boka städning av oss
Då ingår golv, toalett, köks- och bordsytor
Det kostar 400 kr / timme och är det ”normalstökigt” brukar det ta ungefär:
Cirka 4 timmar för Teaterladan
Cirka 3 timmar för Studion
Cirka 2 timmar för Huvudbyggnaden
Sopor
- Alla sopor tar du hand om själv och tar med dig när du går
- Du kan även boka sophantering av oss
- Det kostar 2.500 kr
- Då bokar vi en extra sophämtning åt er och du får nyckeln till vårt soprummet där du lägger alla sopsäckar
Teknik
- I huvudbyggnaden ingår projektorduk
- I Studion ingår projektorduk och ljudanläggning
- I Teaterladan ingår projektorduk
- ”Lilla Mixerpaketet” kan bokas för 500 kr/uthyrning
- ”Stora mixerpaketet” med full teknik av ljud, ljus och medföljande tekniker kan bokas i Teaterladan för:
-500 kr/timme de fyra första timmarna och sedan 450 kr/timme
-Tekniker tar även 2 timmar för upp- och nedmontering
.
BOKNING OCH FAKTURA
- Vi kan preliminärboka lokalen kostnadsfritt i två veckor – under tiden kan ni boka in en visning av lokalen om ni önskar
- När du bestämt dig för en lokal skickar vi faktura och hyresavtal
- Hyrestiderna enligt hyresavtalet är kl. 12.00 till 12.00 dagen efter
- I mån av tillgång (om ingen hyr före eller efter tiden du bokat) kan du även få tillgång till lokalen för att ställa i ordning innan festen – och för att städa efteråt kostnadsfritt
- Om det redan finns en bokning innan eller efter er bokning – eller ifall det kommer in en bokning efter ni bokat – finns det ingen möjlighet till det
- Vill du redan nu vara försäkrade om att du har extra tid utöver hyresavtalets tider behöver du även boka in dagen före och/eller efter
- Fakturan ska vara inbetald innan förfallodatum. Vilket oftast är en månad
- Hyresavtal vill vi ha in inom en vecka
- När du får de finstilta villkoren, läs dem!
- All bekräftelse sker skriftligt via mejl. Ej över telefon!!
- Som OCR nummer eller meddelande skriver du faktura numret som betalningsreferens när du märker inbetalningen.
.
DEPOSITION
- På varje uthyrning tar vi en deposition på 3.000 kr
- Har du valt att städat själv men inte städat enligt överenskommelse så kommer vi att dra av 300 kr/timme för det arbete vi måste göra för åtgärda det. Detta dras från depositionen
- Olika slags skador som uppkommit efter er uthyrning kommer att dras från depositionen. Både arbetstidskostnad (300 kr/timme) och materialkostnad
- I lokalen du hyr måste även inventarier som bord och stolar ställas tillbaka som dom stod innan. Annars drar vi 300 kr/timme från depositionen för att återställa detta. Fota med mobilen så du vet hur det ska ställas tillbaks
- Hel och ren i det skick som ni tog emot lokalen ska ni lämna tillbaka den – är huvudregeln. Det är därför viktig att vi båda går igenom lokalen när ni hämtar nyckeln och dokumenterar skador och fläckar som redan finns
- Vi sätter tillbaka din deposition på önskat konto efter uthyrningen som du får tillbaks efter 2-3 bankdagar
- Ifall lokalerna har hanterats vårdslöst (och är väldigt nedskräpade/ostädade/vandaliserade) debiteras ett ännu högre belopp på 5.000 kr + kostnader för återställning i form av personalkostnad och material
.
NYCKLAR
- Hyr ni en vardag kan ni hämta nyckeln samma dag. Hyr ni en lördag eller söndag hämtar ni nyckeln på fredag på överenskommen tid
- Ring om ni blir sena för vi slutar vid 16.30
- Nycklarna lämnas närmaste vardag efter uthyrningen
.
FRÅGOR
- Välkommen att höra av dig om du har ytterligare frågor eller funderingar
- Vi försöker alltid lösa önskemål så att ni får en så fin upplevelse som möjligt hos oss
- Ring oss på 08-7520910 eller maila på info@eggeby.se
.